پنجره

سلام خوش آمدید

چگونه گروهی کار کنیم؟

شنبه, ۹ دی ۱۴۰۲، ۰۲:۴۶ ب.ظ

ـ اول : باید مشخص کنم چه کارهایی از دست من بر میاد ؟ کارهایی که منجر به افتادن در زنجیره توانایی نشود . مثلا ساخت عکس نوشته یا ضبط پادکست از من بر نمی آید چون امکاناتش را ندارم، اما نوشتن متنِ خام پادکست چرا.

ـ دوم : باید از دوستانم یا هر فرد دیگری که قصد همکاری با هم را داریم بپرسم چه کارهایی میتوانی انجام بدهی ؟ (با همان فرض توجه به زنجیره توانایی) شاید من از او کاری را بخواهم و انتظار داشته باشم که در سطح توانایی و شرایط و موقعیت کنونی اش نباشد . و این توقع بیجای من و در مقابلش انجام ندادن او تنها نتیجه اش دلسردی و پیش نرفتن و تعطیلی کار خواهد بود . شناخت(چه از خودم چه از مخاطب) هر چه بیشتر باشد، در برنامه ریزی به من کمک بیشتری خواهد کرد .

ـ سوم : حتما و حتما با یکدیگر درباره موضوعاتی مثل روش ها و فرمول های برنامه ریزی و انجام کار، مطالعه و گفتگو داشته باشیم . من به این رسیده ام (تازه فقط رسیده ام) که روشی را که امیرالمؤمنین علیه السلام در هزار و چند صد سال پیش فرموده اند « قلیل یدوم خیر من کثیر ینقطع » و امروزه غربی ها از همین قانون بهترین استفاده ها را می برند و به خودمان بر می گردانند و ما با هزار بَه بَه و چَه چَه و مثل آدم های چیز ندیده از آنها می گیریم، چقدر در کار فردی و گروهی مهم و حیاتی است ؛ اما دوستم چه ؟ آیا او هم چنین دیدگاهی دارد ؟ . اگر نداشته باشد انتظار دارد در ماه اول کارمان کل دنیا را بگیرد در حالی که آب و غذا به گوسفند از یک طرف و همان زمان دست گذاشتن به دنبلانش برای اینکه ببینم چقدر به آنها اضافه شده خطاست . این انتظار اشتباه او را دچار شروع هیجانی می کند و فکر می کند باید فورا به کارهای بزرگ دست زد در حالی که موفقیت محصول پیشرفتهای یک درصدی است .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.