پنجره

سلام خوش آمدید

هدفِ ناتوان پوچی میاره، نه اصل هدف!!

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۵۵ ق.ظ

وقتی میگم بیاین اصطلاحات رو معنی کنیم

یا همین طور بدون دلیل حرفی رو نپذیریم 

یا اسیر اسم و رسم یک نویسنده غربی نشیم...برای دچار نشدن به وضعیتی که الان در اون گرفتار شدیم. بدون اینکه عمیقا درباره مسئله هدف تفکر کنیم اون رو ردّ می کنیم به طوریکه که اگه خود جیمز کلییر روزی بیاد ایران یا کانال و مطالب ما رو ببینه تعجب کنه که من کی این حرفها رو زدم؟!

اینکه تمرکز کردن روی هدف پوچی میاره کاملا درسته.

اما از خودمون نپرسیدیم این پوچی به خاطر توجه بیش از حد و تمرکز بیش از اندازه به اهداف رخ میده یا بخاطر جذاب نبودن و کشش نداشتن و همه چیز تموم نبودن اون هدف ماست؟

بنده خدا جیمز کلییر یا آنتونی رابینز(که حتما از من بهتر هستند) احتمالا چون با اهداف پر توانی که دین اسلام به انسان معرفی میکنه آشنایی نداشته و تو زندگی خیلی براش ملموس نبوده اینطوری گفته.

بله معلومه اهدافی که غربی ها باهاشون سر و کار دارن پوچی آوره. چون ناقص هستند. چون ضعف دارند. چون زودگذرند. 

اشتباه نکنید اگر من مسلمان و پیرو اهل بیت علیهم السلام هم همین چیزها رو به عنوان هدف در زندگی انتخاب کم به همین پوچی خواهم رسید.

هدف با فرآیند هم یک مفهوم ندارند.

خواهشا شعار هم ندیم. میخوای بدونی ما واقعا اهداف ما تو زندگیمون چیاست؟ ببین با چه چیزهایی خوشحال میشی با چه چیزهایی ناراحت. مثلا تو مباحثه که نشستی با خودت فکر میکنی آخ جون امشب قراره مامانم یا خانومم مرغ ترش درست کنه و کلی خوشحال میشی و با خودت فکر و خیال میکنی و لحظه شماری میکنی برسی خونه. بعد میری خانه مامانت یا خانومت با یک حرکت همه رشته هاتو پنبه میکنهخنده. یا اصلا اون بنده های خدا هم هیچ کاری نمیکنن شام رو سنگین میخوری بعد که تموم میشه از خودت می پرسی همش که این همه از فکر کردن بهش سیر نمی‌شدم همین بود! بعد دچار پوچی میشی.

الان اینجا تمرکز روی هدف واقعا موجب پوچی شد یا محقر و کوچک بودن هدفی که انتخاب کرده بودم؟

بنظرم شاید این حرف تمرکز بر سیستم که تو کتاب خرده عادت ها آمده بعضی جاها و وقتها جواب بده امام مطمئنا تنها در حد مسکن عمل میکنه و این درد از یکجای دیگه بیرو میزنه درمان ریشه ای همون انتخاب اهداف همه چیز تمومه.

اما این حرف درسته که از مهمترین راههای فهمیدن عمیق و رسیدن به اهداف همه چیز تمام که اسلام معرفی میکنه، عمل کردنه.

این برداشت رو از آزاد شدن احساساتم فهمیدم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.